Project Description

Kawasaki Ninja H2 (2017)

129 000 zł

Nowe Kawasaki Ninja H2 to niezależna maszyna będąca  ucieleśnieniem pasji, poszukiwania doskonałości technicznej oraz chęci osiągnięcia ideału na drodze. Wyposażona w kompresor Ninja H2 zachwyci koneserów niecodziennymi detalami oraz nowym wymiarem przyspieszenia.

  • KOLOR: lustrzane malowanie (Mirror Coated Spark Black)

  • kompresor – specyficzny, wydajny – pozwalający na osiągnięcie maksymalnej mocy i niewiarygodnego przyśpieszenia

  • Kawasaki Quick Shifter, Kawasaki Engine Brake Control, KIBS

  • futurystyczna ostra stylistyka z aeorodynamicznym nadwoziem

  • kratownicowa rama

  • sprzęgło antyhoppingowe

  • KCMF – system zarządzania zakrętami

  • zawieszenie KYB AOS II z motocykli wyścigowych, elektrycznie sterowany amortyzator

  • jednostronny wahacz

  • Bosch IMU – system pomiaru bezwładności

  • wyświetlacz kątu pochyłu motocykla

SPECYFIKACJA

Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy ze sprężarką doładowującą
Pojemność skokowa silnika 998 cm³
Średnica x skok 76 x 55 mm
Stopień sprężania 8.5:1
Układ zaworów 16 zaworów DOHC
Układ paliwowy Wtrysk paliwa: Ø 50 mm x 4 z podwójnym wtryskiem
Układ rozruchowy Elektryczny
Smarowanie Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa z chłodnicą oleju
Moc maksymalna 147.2 kW {200 KM} / 11,000 obr./min
Moc maksymalna z powietrzem RAM 154.5 kW {210 KM} / 11,000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 133.5 N•m {13.6 kgf•m} / 10,500 obr./min
Przełożenie 6-biegowa, pierścieniowa
Przeniesienie napędu Łańcuch uszczelniony
Przełożenie podstawowe 1.551 (76/49)
Przełożenie biegu 1 3.188 (51/16)
Przełożenie biegu 2 2.526 (48/19)
Przełożenie biegu 3 2.045 (45/22)
Przełożenie biegu 4 1.727 (38/22)
Przełożenie biegu 5 1.524 (32/21)
Przełożenie biegu 6 1.348 (31/23)
Sprzęgło Mokre wielotarczowe, manualne
Hamulce przednie Podwójne tarcze pół-pływające, 330 mm. Zacisk: podwójny montowany radialnie, monoblok, przeciwstawny 4-tłoczkowy
Hamulce tylne Pojedyncza tarcza 250 mm. Zacisk: preciwstawny 2-tłoczkowy
Zawieszenie przednie Widelec odwrócony, 43 mm z tłumieniem odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i sprężyny top-out
Zawieszenie tylne Nowy Uni-Trak z gazowym amortyzatorem, zbiornikiem kombinowanym, dwuzakresowe (prędkość duża/ mała) tłumienie dobicia, tłumienie odbicia, regulacja napięcia wstępnego i sprężyny top-out
Typ ramy Kratowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie z płytą montażową wahacza
Ślad 103 mm
Skok zawieszenia – przednie 120 mm
Skok zawieszenia – tylne 135 mm
Opona przednia 120/70ZR17M/C (58W)
Opona tylna 200/55ZR17M/C (78W)
Kąt skrętu L/P 27˚ / 27˚
Dł x Szer x Wys 2,085 x 770 x 1,125 mm
Rozstaw osi 1,455 mm
Prześwit pod pojazdem 130 mm
Pojemność zbiornika paliwa 17 litrów
Wysokość siedzenia 825 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku 238 kg

AKCESORIA

TŁUMIK AKRAPOVIC CARBON – NEW STYLE

SLIDERY RAMY (CRASH PADY)

KOCE GRZEWCZE

PODSTAWKA POD TYLNE KOŁO (JEDNOSTRONNA)

PODSTAWKA POD PRZEDNIE KOŁO – NINJA H2

POKROWIEC WEWNĘTRZNY STRECZ HQ

DODATKOWE SZCZEGÓŁY

Kompresor zastosowany w Ninja H2 stworzony został przez projektantów silników motocyklowych Kawasaki przy udziale innych spółek grupy KHI czyli Gas Turbine & Machinery Company, Aerospace Company i Corporate Technology Division. Stworzenie kompresora od początku do końca wyłącznie przez Kawasaki spowodowało możliwość idealnego dopasowania go do potrzeb nowego modelu Ninja H2. Bardzo wydajny, specyficzny motocyklowy kompresor jest kluczem do osiągnięcia maksymalnej mocy i niewiarygodnego przyspieszenia.
Chcąc utrzymać kompaktowe wymiary silnika zaprojektowany został pojedynczy system chłodzący zapewniający olej dla silnika, sprężarki oraz skrzyni biegów.
Odlewane, aluminiowe koła zaprojektowane zostały specjalnie dla Ninja H2.
Kawasaki uzyskało zezwolenie na oznaczenie modelu Ninja H2 znakiem „River Mark”, zarezerowanym dla modeli o historycznym znaczeniu.
Czterocylindrowy rzędowy silnik zastosowany w modelu H2 doładowany kompresorem został zaprojektowanym całkowicie przez Kawasaki. Każdy element silnika został zaprojektowany tak aby zdołał przenosić obciążenia związane z przepływem powietrza tłoczonego pod dużym ciśnieniem z kompresora oraz tak aby zapewnić jego wysoką niezawodność. W rezultacie silnik potrafi przenosić od 1,5x do 2x większe obciążenia niż klasyczny silnik wolnossący. Wszystkie elementy silnika takie jak uszczelka głowicy, sprzęgło czy inne podzespoły są identyczne jak w silniku H2R.
Zastosowanie ramy kratownicowej to lekkie i eleganckie rozwiązanie.
Ustawienia amortyzatora dobrano tak aby przy małych prędkościach nie kolidowały z łatwym prowadzeniem maszyny. Przy wysokich prędkościach amortyzacja zwiększa się dla większej stabilności jazdy.
Ninja H2 to pierwszy motocykl z innowacyjnym systemem KQS (Kawasaki Quick Shifter) umożliwiającym szybką zmianę przełożeń.
Aby umożliwić szybką i sprawną zmianę biegów zastosowano skrzynię kłową. Jest to rodzaj transmisji powszechnie stosowany w MotoGP, opracowany przy wykorzystaniu informacji płynących od członków zespołu Kawasaki Racing.
Para masywnych, pół-pływających tarcz Brembo o średnicy ø330 mm i grubości T 5.5 mm zapewnia doskonałą siłę hamowania.
To nie przypadek, że patrząc z boku, Ninja H2 nie nawiązuje do tradycyjnej bryły charakterystycznej dla supersportowych maszyn. „Tradycyjna”, pochylona do przodu pozycja ułatwiająca szybkie kierownie sportową maszyną, zastąpiona została pozycją neutralną, niemal płaską, nawiązującą do samochodów Formuły 1. Ciało kierowcy jest wówczas niezwykle aerodynamiczne, tak gładkie, jak to możliwe.
Lustrzana, chromowo-czarna farba została opracowana specjalnie dla tego modelu Kawasaki. Ta gładka, odbijająca powłoka nadaje motocyklowi niezwykłej głębi.
Wysokiej jakości hydrauliczne sprzęgło zapewnia możliwość utrzymania go w dobrym stanie przez długi czas. Komponety Brembo oraz łatwość działania to jego dodatkowe zalety.
Ninja H2 wyposażona jest we wszystkie wymagane przez przepisy światła umożliwiające uczestniczenie w ruchu ulicznym. Z wyjątkiem żarówki oświetlającej tablicę rejestracyjną wszystkie światła są światłami typu LED.
Ninja H2 wyposażona jest w pierwszy jednostronny wahacz Kawasaki.
Zaawansowany, nowoczesny projekt oprzyrządowania nawiązuje do stylistyki stosowanej w samolotach myśliwskich. Wszystkie przełączniki sterujące, opcje wyboru oraz tryby wyświetlania znajdując się w zasięgu ręki kierowcy.

.

Pojedyncze siedzisko umożliwia kierującemu pełne wykorzystanie możliwości przyspieszenia.
Wszystkie silniki muszą oddychać. Poza zapewnieniem wystarczającej ilości powietrza ważnym jest w jaki sposób jest ono dostarczane.
Aby zmaksymalizować osiągi silnika turbodoładowanego, wydajność przepływu powietrzabyła sprawą najwyższej wagi. Jak powietrze wchodzi do kompresora, jak sprężone powietrze dostaje się do silnika, a następnie, jak spalona mieszanka paliwowo-powietrznajest odprowadzana – te kwestie były dokładnie analizowane pod kątem maksymalnej wydajności i zapewnienia charakterystyki przepływu powietrza, które najlepiej pasują dopożądanego charakteru silnika.

Tylne zawieszenie Ohlinsa TTX36

System Kawasaki Engine Break Control pozwala kierowcy wybrać w jakim stopniu chce hamować silnikiem. Gdy system jest aktywny, efekt hamowania silnikiem jest redukowany, zmniejszając interferencje podczas jazdy po torze.
W pełni elektronicznie sterowany zespół przepustnic Kawasaki  umożliwia Elektronicznej Jednostce Sterującej Pracą Silnika (ECU),  sterowanie zarówno dawkowaniem paliwa ( poprzez wtryskiwacze) jak i powietrzem ( poprzez zespół przepustnic) dostarczanym do silnika w czasie jego pracy. Rezultatem idealnie zgranych obydwu parametrów jest równa, płynna praca silnika jak również jego moc. W istotny sposób system przyczynia się również do redukcji emisji spalin.
Zespół elektronicznie sterowanych przepustnic umożliwia ponadto bardziej precyzyjną kontrolę nad sterowaniem takimi układami jak:  S-KTRC ( Sport Kawasaki Traction Control),  i KTRC (Kawasaki Traction Control), a także pozwala na wdrożenie takich systemów elektronicznych  jak: KLCM (Kawasaki Launch Control  Mode), Kawasaki Engine Brake Control,  a także systememu Cruise Control.
Kawasaki przeniosło technologię z maszyn wyścigowych do motocykli seryjnych. Sprzęgło działa jako ogranicznik momentu obrotowego i serwo wspomagające pracę dźwigni sprzęgła. W sprzęgle zastosowano dwa rodzaje krzywek, które łączą lub rozdzielają kosz sprzęgła z tarczami. W normalnych warunkach pracy sprzęgło działa w trybie auto wspomagania minimalizując siłę niezbędną do naciśnięcia dźwigni. W przypadku pojawienia się wysokiego momentu obrotowego działającego w przeciwną stronę (momentu hamującego od strony tylnego kola wywołanego np. redukcją biegu) krzywki powodują rozłączenie sprzęgła, dzięki czemu nie dochodzi do poślizgu tylnego kola. Podobnie sprzęgło działa w drugą stronę – gdy następuje silny wzrost momentu przenoszonego z silnika. Sprzęgło ogranicza wówczas możliwość uślizgu tylnego koła.
Kazdy z wtryskiwaczy pelni inna role i pracuje w innym zakresie obrotów zapewniajac wysoka moc i szybka reakcje silnika. Kawasaki KX250F byl pierwszym motocyklem produkowanym seryjnie, wyposazonym w podwójny wtrysk paliwa. Jeden z wtryskiwaczy znajduje sie za przepustnica, a drugi blizej airboxa. W zaleznosci od obrotów, na jakich pracuje silnik, kazdy wtryskiwacz pracuje inaczej, zapewniajac gladki i bardzo szybki wzrost obrotów silnika. Przy nizszych obrotach silnika glówna role pelni wtryskiwacz umieszczony blizej komory spalania. Gdy silnik pracuje na wyzszych obrotach i pojawia sie zapotrzebowanie na moc, do gry wchodzi drugi wtryskiwacz. Paliwo pokonuje dluzsza droge, schladza sie i lepiej miesza z powietrzem, dzieki czemu wieksza ilosc mieszanki dostaje sie do komory spalania.
Kontrolka ECO znajduje się na desce rozdzielczej i wspomaga kierowcę w jeździe ekonomicznej. Precyzyjne zarządzanie silnikiem Kawasaki umożliwia równie dokładne zarządzenie zużyciem paliwa. Zużycie paliwa zależy glównie od sposobu jazdy, obchodzenia sie manetką gazu, wyboru biegu itp. Komputer monitoruje bardzo wiele parametrów jazdy (m.in. położenie przepustnicy, prędkość, numer wbitego biegu). Kontrolka ECO pojawia się, gdy komputer zinterpretuje styl jazdy jako ekonomiczny (gdy zużycie paliwa jest niskie), co pozwala kierowcy dostosować sposób jazdy, wybór biegu i obrotów do trybu ekonomicznego.
Kawasaki opracowalo KIBS mając na uwadze bardzo szczególne warunki jazdy motocykli sportowych. Jest to pierwszy system integrujący komputer sterujący silnikiem z komputerem zarządzającym systemem ABS. KIBS oferuje bardzo precyzyjna prace, biorąc pod uwagę takie dane jak polożenie przepustnicy, prędkość motocykla, obroty silnika, ciśnienie w układzie hamulcowym. Rozwiązanie to pozwala zredukować duże spadki ciśnienia hydraulicznego podczas hamowania, stabilizuje proces hamowania i redukuje efekt unoszenia się tylnego kola i utraty jego przyczepności podczas redukcji biegów.

Kompaktowy system IMU działa w 6 stopniach bezwładności. W połączeniu z oprogramowaniem daje jeszcze bardziej precyzyjną orientację względem podłoża.

Zastosowanie IMU (system pomiaru bezwładności) pozwoliło na wdrożenie nowej funcji. Funkcja zarządzania zakrętami, wykorzystując KIBS i S-KTRC, pomaga kierowcy w utrzymaniu zamierzonej linii skrętu.

Wyświetlacz kątu pochyłu z funkcją zapisu