Project Description

Kawasaki ZZR1400 Performance Sport (2017)

77 500 zł

Nowy ZZR1400 Performance Sport stanowi hipnotyzującą mieszankę inżynierii, stylu i osiągów. Jako niekwestionowany Król Hipersportu, ten pojazd jest wyposażony w stworzony na miarę tylny amortyzator Öhlins TTX. Całości dopełnić mogą lekkie, tytanowe tłumiki Akrapovic, a także chroniąca przed wiatrem przednia owiewka typu bubble (dodatkowe akcesoria). Gdy dodasz do tego poważne nastawienie Kawasaki, otrzymasz pakiet wyjątkowych osiągów i znakomitego prowadzenia.

  • KOLOR: zielono-czarny (Golden Blazed Green/Metallic Spark Black)

  • Silnik 1.441 cm3 o zwiększonej mocy obrotowej w całym zakresie pracy

  • Tylni amortyzator Öhlins TTX – wysoka jakość i doskonała skuteczność

  • Najwyższej jakości system hamulcowy Brembo tego samego typu jaki jest w topowym modelu H2R

  • KTRC (3-Mode) – połączenie dwóch systemów trakcji KTRC (1-mode) i S-KTRC

  • wyrzeźbiona aerodynamiczna sylwetka, z dopracowanymi detalami

  • wysokiej jakości czarny kokpit ze specjalnej edycji

  • nowy żłobiony deseń siedziska nadający ZZRowi prestiżu

SPECYFIKACJA

Smarowanie Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa z chłodnicą oleju
Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy
Pojemność skokowa silnika 1,441 cm³
Średnica x skok 84 x 65 mm
Stopień sprężania 12.3:1
Układ zaworów 16 zaworów DOHC
Układ paliwowy Wtrysk paliwa: Ø 47 mm x 4 (Mikuni)
Układ rozruchowy Elektryczny
Sprzęgło Mokre wielotarczowe, manualne
Moc maksymalna 147.2 kW {200 KM} / 10,000 obr./min
Zużycie paliwa 6,4l/100 km
Emisja C02 173g/km
Moc maksymalna z powietrzem RAM 154.5 kW {210 KM} / 10,000 obr./min
Przełożenie 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch uszczelniony
Przełożenie podstawowe 1.556 (84/54)
Przełożenie biegu 1 2.611 (47/18)
Przełożenie biegu 2 1.947 (37/19)
Przełożenie biegu 3 1.545 (34/22)
Przełożenie biegu 4 1.333 (32/24)
Przełożenie biegu 5 1.154 (30/26)
Przełożenie biegu 6 1.036 (29/28)
Hamulce, przednie Podwójne tarcze pół-pływające, 310 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny montowany radialnie, przeciwstawny 4-tłoczkowy, 4 podkładki
Hamulce, tylne Pojedyncza tarcza. Zacisk: dwutłoczkowy
Zawieszenie, przednie Widelec odwrócony, 43 mm. Z regulacją tłumienia odbicia i napięcia wstępnego sprężyny
Zawieszenie, tylne Uni-Trak z gazowym amortyzatorem. Tłumienie dobicia. Tłumienie odbicia. Napięcie wstępne sprężyny: w pełni regulowane
Typ ramy Monocoque, aluminium prasowane
Ślad 93 mm
Skok zawieszenia, przednie 117 mm
Skok zawieszenia, tylne 124 mm
Opona, przednia 120/70ZR17M/C (58W)
Opona, tylna 190/50ZR17M/C (73W
Kąt skrętu L/P 31° / 31°
Dł x Szer x Wys 2,170 x 770 x 1,170 mm
Rozstaw osi 1,480 mm
Prześwit pod pojazdem 125 mm
Pojemność zbiornika paliwa 22 litrów
Wysokość siedzenia 800 mm

AKCESORIA

SZYBA (SPOJLER)

PODWÓJNY UKŁAD WYDECHOWY  – AKRAPOVIC

TORBA DO KUFRA (47L)

OPARCIE DO KUFRA

KOMFORTOWA KANAPA ŻELOWA

OSŁONA TYLNEGO SIEDZENIA

POKROWIEC WEWNĘTRZNY

BOCZNE OCHRANIACZE ZBIORNIKA

POKROWIEC ZEWNĘTRZNY

POKROWIEC WEWNĘTRZNY STRECZ HQ

UCHWYT GPS

PODNÓŻEK CENTRALNY

DODATKOWE SZCZEGÓŁY

W porównaniu z poprzednikiem, nowy silnik oferuje większy moment obrotowy w całym zakresie pracy oraz znacznie więcej mocy w zakresie średnich-wysokich obrotów. Przyspieszenie od 4,000 rpm wzwyż jest zauważalnie mocniejsze. Moment obrotowy jest wystarczająco duży aby wystartować na światłach prawie na każdym biegu: przy 2,000 rpm jest dostępne 9.5 kgf.m momentu obrotowego. Wartość ta wzrasta znacząco od 3,000 rpm
Aby podwyższyć sportowy poziom ZX-14R zamontowano w nim ten sam typ systemu hamulcowego Brembo, jaki jest stosowany w topowym modelu H2R. System Brembo zawiera najlepsze materiały dostępne do masowej produkcji. Specjalny tuning fabryki Brembo powoduje, że gdy hamulce są wezwane do pracy – reagują natychmiast.
Znany ze swej wysokiej jakości i doskonałej skuteczności amortyzator Öhlins jest świetnym uzupełnieniem możliwości tego flagowego modelu Kawasaki. Amortyzator Öhlins TTX zawiera opatentowany koncept polegający na unikalnej, koncentrycznej, dwu-rurowej konstrukcji współpracującej z wytrzymałym, głównym tłokiem, co oznacza, że tłok nie posiada ani otworu, ani podkładek ustalających, a jego jedynym zadaniem jest poruszanie oleju w cylindrze. Elementy odpowiadające za tłumienie są umieszczone na szczycie cylindra, pomiędzy głowicą cylindra a zbiorniczkiem wyrównawczym oleju. Ta prosta konstrukcja pozwala na użycie takich części, które posiadają niewielką masę i są bardziej kompaktowe, co zapewnia stabilne tłumienie i zmniejsza ryzyko kawitacji. Zdalny regulator napięcia wstępnego sprężyny ułatwia wykonanie ustawień bez konieczności użycia narzędzi, dostosowując je do jazdy z pasażerem lub z bagażem.
NOWA RZEŹBA GÓRNEJ PÓŁKI AMORTYZATORA DOPEŁNIA WYJĄTKOWY WYGLĄD DESKI ROZDZIELCZEJ. W LIMITOWANEJ WERSJI GRAFICZNEJ , GÓRNA PÓŁKA POSIADA KONTRASTUJĄCE SEKCJE: KOLOROWE WYKOŃCZENIE VS. JASNY LAKIER NA KRAWĘDZIACH
Nowy silnik ZZR1400 może się poszczycić zwiększoną objętością skokową i całkowitym tuningiem, po to by dostarczać ekscytujący poziom mocy i jeszcze lepsze przyśpieszenie
ZZR posiada chowane haki do mocowania bagażu, które są łatwo wsuwane z tyłu przedniego siedzenia. Są one uzupełnione dwoma haczykami na tylnych uchwytach dla pasażera. Znakomite umieszczenie haków (w odpowiedniej odległości) umożliwia bezpieczne mocowanie dużych
Wyrzeźbione wiatrem nadwozie ZZR1400 zapewnia wysoką wydajność aerodynamiczną, która ogranicza napór powietrza i poprawia stabilność, zwłaszcza przy dużych prędkościach
Sztywne sprężyny w przednim widelcu i tylnym zawieszeniu dostarczają sprężystych, sportowych doznań.Wraz z nowymi sprężynami, ustawienie ich dobicia zostało również poprawione, dostosowując je do zwiększonej mocy
Bardziej agresywny, większy tył zachował LED-owe światło i zintegrowane tylne migacze swojego poprzednika.
Całkowicie nowe koła zapewniają znaczącą oszczędność na wadze, w stosunku do poprzednika. Przednie koło jest o 360 g lżejsze a tylne o 1030 g, co w sumie daje oszczędność 1.39 kg.
Bardziej agresywny wygląd charakterystycznych, poczwórnych reflektorów zwraca uwagę na przednią owiewkę
Nowe siedzisko w stylu “gunfighter” poprawia ergonomię oraz nadaje designerski efekt. Wyprofilowany kształt podtrzymuje biodra podczas dużych przyspieszeń. Smuklejszy przód ułatwia dostęp nóg do podłoża podczas zatrzymania na światłach.
Łatwe w regulacji sprzęgło ograniczające wsteczny moment obrotowy ułatwia łagodną redukcję biegu i pomaga zapobiegać podskakiwaniu tylnego koła (zwłaszcza przy zwiększonym wstecznym momencie obrotowym)
KLINOWY KSZTAŁT WAHACZA ZWIĘKSZA JEGO SZTYWNOŚĆ, DOSTOSOWUJĄC GO DO ZWIĘKSZONEJ MOCY. WAHACZ JEST O 10 MM DŁUŻSZY, DOPASOWANY DO NOWEJ PRZEKŁADNI BIEGÓW (CO PRZYCZYNIA SIĘ DO NIECO DŁUŻSZEGO ROZSTAWU OSI).
Zamiast standardowych liczników ze stali nierdzewnej, użyto czarnych zegarów ze specjalnej edycji.
Obróbka cieplna i powierzchniowa kół zębatych w skrzyni biegów zapewnia ich trwałość, dzięki czemu są w stanie sprostać ogromnym przeciążeniom potężnego silnika oraz dają większą odporność na zużycie dla tych części, które są w stałym kontakcie z widełkami zmiany biegów. Mocniejszy łańcuch o rozmiarze 530 posiada większe sworznie oraz ogniwa wewnętrzne, dopasowane do większej mocy silnika i momentu obrotowego.
Tematyczny poczwórny zestaw 29 żeber po bokach owiewek został zachowany, chociaż ich wygląd jest bardziej 3-wymiarowy, nadając motocyklowi bardziej dynamicznego wyglądu.
KTRC (3-mode) łączy w sobie technologie dwóch jednopoziomowych systemów kontroli trakcji: KTRC (1-mode) i S-KTRC. Dzięki tej kombinacji kierowca może wybrać optymalne ustawienie poślizgu tylnego kola. Wygodny przełącznik pozwala wybrać jeden z trzech trybów pracy nawet podczas jazdy. Poziomy 1 i 2 zapewniają optymalną trakcję podczas pokonywania zakrętów, w zależności od nawierzchni i potrzeb można wybrać tryb odpowiadający aktualnym potrzebom i umiejętnościom kierowcy. Tryb trzeci działający jak KTRC (1-mode) jest idealnym rozwiązaniem do poruszania się po mokrej i śliskiej nawierzchni. KTRC (3-mode) jest najbardziej zaawansowanym systemem kontroli trakcji w Kawasaki.
System pozwala w prosty i szybki sposób zredukować oddawaną przez Kawasaki moc o 20-25%. Kierowca może zredukować moc podczas spokojnej jazdy rekreacyjnej lub w gorszych warunkach pogodowych. Poza wyższym poziomem bezpieczeństwa system pozwala zredukować zużycie paliwa. W połączeniu z KTRC (3-mode) system pozwala ustawić aż 8 różnych kombinacji pracy, co w znacznym stopniu wpływa na komfort podróżowania i bezpieczeństwo jazdy.
Sportowe motocykle często posiadały przepustnicę o dużej średnicy. Po jej otwarciu następował bardzo gwałtowny wzrost mocy, nad którą kierowca nie zawsze mógł zapanować. Nowe rozwiązanie z podwójną przepustnicą sterowaną przez komputer silnika pozwala zoptymalizować dawkę mieszanki dostarczanej silnikowi. Podczas gdy jedna przepustnica jest kontrolowana przez kierowcę, druga sterowana jest przez ECU. Dzieki takiej kombinacji oddanie mocy jest liniowe i, dzieki wspomaganiu kontroli trakcji, dostosowane do aktualnych możliwosci jakie panują na drodze.
Kontrolka ECO znajduje się na desce rozdzielczej i wspomaga kierowcę w jeździe ekonomicznej. Precyzyjne zarządzanie silnikiem Kawasaki umożliwia równie dokładne zarządzenie zużyciem paliwa. Zużycie paliwa zależy glównie od sposobu jazdy, obchodzenia sie manetką gazu, wyboru biegu itp. Komputer monitoruje bardzo wiele parametrów jazdy (m.in. położenie przepustnicy, prędkość, numer wbitego biegu). Kontrolka ECO pojawia się, gdy komputer zinterpretuje styl jazdy jako ekonomiczny (gdy zużycie paliwa jest niskie), co pozwala kierowcy dostosować sposób jazdy, wybór biegu i obrotów do trybu ekonomicznego.
W klasycznym układzie hamulcowym nagłe hamowanie lub najechanie na nawierzchnię o niższym współczynniku tarcia (olej, piasek, woda) może spowodować zablokowanie koła i poślizg. System Kawasaki ABS eliminuje to zagrożenie. Bardzo dokładna praca układu, setki testów w różnych warunkach pogodowych i drogowych dają gwarancję niezawodności i precyzji działania. Dla spełnienia wymagań profesjonalistów, Kawasaki opracowało KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) dedykowany modelom sportowym. W odpowiedzi na oczekiwania użytkowników cięższych motocykli turystycznych Kawasaki opracowało i wdrożyło do produkcji K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology), system współpracy hamulców przedniego i tylnego kola. Pozwala to podróżować jeszcze bezpieczniej i wygodniej. Kawasaki nie ustaje w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań dla systemów ABS.
Rama „Monocoque” jest wykonana z przestrzennych stopów aluminium i stanowi jeden z dwóch elementów nośnych. Połączona z silnikiem stanowi sztywną konstrukcję, pozwalającą znieść wiele przeciążeń. Wiele nowatorskich rozwiązań Kawasaki znajduje swe odzwierciedlenie w konstrukcji ram przestrzennych. Dzięki rewolucyjnemu podejściu w konstrukcji takich detali jak obudowa filtra powietrza lub obudowa akumulatora masa ramy i motocykla mogła zostać zredukowana. Pierwszą ramę „Monocoque” Kawasaki zastosowało w 1980 w zawodach GP. W świecie, w którym rama stalowa była standardem, Kawasaki wykonało pierwszy krok zaskakując wszystkich debiutem modelu KR500. Wejście do masowej produkcji łączone jest z debiutem modelu ZX-12R Ninja w roku 2000. Technologia Kawasaki ewoluowała i efekty prac inżynierów Kawasami można znaleźć obecnie w wielu modelach produkowanych seryjnie.
Żłobiony deseń na materiale obiciowym siedziska nadaje mu prestiżowego wyglądu. Podobnie jak w standardowym siedzisku, nowy materiał oferuje doskonałą przyczepność, co z kolei przyczynia się do większego potencjału jazdy sportowej modelu ZZR1400.