Project Description

Kawasaki ZZR1400 (2017)

68 500 zł

Nowy ZZR1400 to połączenie, typowej dla Kawasaki, pasji tworzenia i Twojego pragnienia bycia pierwszym. Spełnij swoje marzenia i poczuj dreszcz emocji …ZygZak przebudowany i odnowiony. Nowy ZZR1400 to połączenie, typowej dla Kawasaki, pasji tworzenia i Twojego pragnienia bycia pierwszym. Spełnij swoje marzenia i poczuj dreszcz emocji  – miażdżące przyspieszenia, kontrola trakcji, ABS i wybór trybu mocy – moc jeszcze nigdy nie była tak odczuwalna.

  • KOLOR: czarny (Metallic Saprk Black/Golden Blazed Green)

  • Silnik 1.441 cm3 o zwiększonej mocy obrotowej w całym zakresie pracy

  • mocniejsza, krótsza skrzynia biegów; mocniejszy łańcuch

  • KTRC (3-Mode) – połączenie dwóch systemów trakcji KTRC (1-mode) i S-KTRC

  • wyrzeźbiona aerodynamiczna sylwetka, z dopracowanymi detalami

  • Sportowe zawieszenie dostosowane do zwiększonej mocy

  • koła lżejsze o 1,39 kg

SPECYFIKACJA

Smarowanie Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa z chłodnicą oleju
Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy
Pojemność skokowa silnika 1,441 cm³
Średnica x skok 84 x 65 mm
Stopień sprężania 12.3:1
Układ zaworów 16 zaworów DOHC
Układ paliwowy Wtrysk paliwa: Ø 47 mm x 4 (Mikuni)
Układ rozruchowy Elektryczny
Sprzęgło Mokre wielotarczowe, manualne
Moc maksymalna 147.2 kW {200 KM} / 10,000 obr./min
Zużycie paliwa 6,4l/100 km
Emisja C02 173g/km
Moc maksymalna z powietrzem RAM 154.5 kW {210 KM} / 10,000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 158.2 N•m {16.1 kgf•m} / 7,500 obr./min
Przełożenie 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch uszczelniony
Przełożenie podstawowe 1.556 (84/54)
Przełożenie biegu 1 2.611 (47/18)
Przełożenie biegu 2 1.947 (37/19)
Przełożenie biegu 3 1.545 (34/22)
Przełożenie biegu 4 1.333 (32/24)
Przełożenie biegu 5 1.154 (30/26)
Przełożenie biegu 6 1.036 (29/28)
Hamulce, przednie Podwójne tarcze pół-pływające, 310 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny montowany radialnie, przeciwstawny 4-tłoczkowy, 4 podkładki
Hamulce, tylne Pojedyncza tarcza 250 mm, o obrysie falistym. Zacisk: dwutłoczkowy
Zawieszenie, przednie Widelec odwrócony, 43 mm, ze sprężynami top-out. Tłumienie dobicia: 18-stopniowe. Tłumienie odbicia: 15-stopniowe. Napięcie wstępne sprężyny: w pełni regulowane
Zawieszenie, tylne Uni-Trak Bottom-Link z gazowym amortyzatorem. Tłumienie dobicia: bezstopniowe. Tłumienie odbicia: bezstopniowe. Napięcie wstępne sprężyny: w pełni regulowane
Typ ramy Monocoque, aluminium prasowane
Ślad 93 mm
Skok zawieszenia, przednie 117 mm
Skok zawieszenia, tylne 124 mm
Opona, przednia 120/70ZR17M/C (58W)
Opona, tylna 190/50ZR17M/C (73W
Kąt skrętu L/P 31° / 31°
Dł x Szer x Wys 2,170 x 770 x 1,170 mm
Rozstaw osi 1,480 mm
Prześwit pod pojazdem 125 mm
Pojemność zbiornika paliwa 22 litrów
Wysokość siedzenia 800 mm

AKCESORIA

SZYBA (SPOJLER)

TORBA DO KUFRA (47L)

OPARCIE DO KUFRA

PODWÓJNY UKŁAD WYDECHOWY  – AKRAPOVIC

KOMFORTOWA KANAPA ŻELOWA

OSŁONA TYLNEGO SIEDZENIA

POKROWIEC WEWNĘTRZNY

BOCZNE OCHRANIACZE ZBIORNIKA

POKROWIEC ZEWNĘTRZNY

POKROWIEC WEWNĘTRZNY STRECZ HQ

UCHWYT GPS

PODNÓŻEK CENTRALNY

DODATKOWE SZCZEGÓŁY

W porównaniu z poprzednikiem, nowy silnik oferuje większy moment obrotowy w całym zakresie pracy oraz znacznie więcej mocy w zakresie średnich-wysokich obrotów. Przyspieszenie od 4,000 rpm wzwyż jest zauważalnie mocniejsze. Moment obrotowy jest wystarczająco duży aby wystartować na światłach prawie na każdym biegu: przy 2,000 rpm jest dostępne 9.5 kgf.m momentu obrotowego. Wartość ta wzrasta znacząco od 3,000 rpm
NOWA RZEŹBA GÓRNEJ PÓŁKI AMORTYZATORA DOPEŁNIA WYJĄTKOWY WYGLĄD DESKI ROZDZIELCZEJ. W LIMITOWANEJ WERSJI GRAFICZNEJ , GÓRNA PÓŁKA POSIADA KONTRASTUJĄCE SEKCJE: KOLOROWE WYKOŃCZENIE VS. JASNY LAKIER NA KRAWĘDZIACH
Nowy silnik ZZR1400 może się poszczycić zwiększoną objętością skokową i całkowitym tuningiem, po to by dostarczać ekscytujący poziom mocy i jeszcze lepsze przyśpieszenie
ZZR posiada chowane haki do mocowania bagażu, które są łatwo wsuwane z tyłu przedniego siedzenia. Są one uzupełnione dwoma haczykami na tylnych uchwytach dla pasażera. Znakomite umieszczenie haków (w odpowiedniej odległości) umożliwia bezpieczne mocowanie dużych
Wyrzeźbione wiatrem nadwozie ZZR1400 zapewnia wysoką wydajność aerodynamiczną, która ogranicza napór powietrza i poprawia stabilność, zwłaszcza przy dużych prędkościach
Sztywne sprężyny w przednim widelcu i tylnym zawieszeniu dostarczają sprężystych, sportowych doznań.Wraz z nowymi sprężynami, ustawienie ich dobicia zostało również poprawione, dostosowując je do zwiększonej mocy
Bardziej agresywny, większy tył zachował LED-owe światło i zintegrowane tylne migacze swojego poprzednika.
Całkowicie nowe koła zapewniają znaczącą oszczędność na wadze, w stosunku do poprzednika. Przednie koło jest o 360 g lżejsze a tylne o 1030 g, co w sumie daje oszczędność 1.39 kg.
Bardziej agresywny wygląd charakterystycznych, poczwórnych reflektorów zwraca uwagę na przednią owiewkę
Nowe siedzisko w stylu “gunfighter” poprawia ergonomię oraz nadaje designerski efekt. Wyprofilowany kształt podtrzymuje biodra podczas dużych przyspieszeń. Smuklejszy przód ułatwia dostęp nóg do podłoża podczas zatrzymania na światłach.
Łatwe w regulacji sprzęgło ograniczające wsteczny moment obrotowy ułatwia łagodną redukcję biegu i pomaga zapobiegać podskakiwaniu tylnego koła (zwłaszcza przy zwiększonym wstecznym momencie obrotowym)
KLINOWY KSZTAŁT WAHACZA ZWIĘKSZA JEGO SZTYWNOŚĆ, DOSTOSOWUJĄC GO DO ZWIĘKSZONEJ MOCY. WAHACZ JEST O 10 MM DŁUŻSZY, DOPASOWANY DO NOWEJ PRZEKŁADNI BIEGÓW (CO PRZYCZYNIA SIĘ DO NIECO DŁUŻSZEGO ROZSTAWU OSI).
Obróbka cieplna i powierzchniowa kół zębatych w skrzyni biegów zapewnia ich trwałość, dzięki czemu są w stanie sprostać ogromnym przeciążeniom potężnego silnika oraz dają większą odporność na zużycie dla tych części, które są w stałym kontakcie z widełkami zmiany biegów. Mocniejszy łańcuch o rozmiarze 530 posiada większe sworznie oraz ogniwa wewnętrzne, dopasowane do większej mocy silnika i momentu obrotowego.
Tematyczny poczwórny zestaw 29 żeber po bokach owiewek został zachowany, chociaż ich wygląd jest bardziej 3-wymiarowy, nadając motocyklowi bardziej dynamicznego wyglądu.
KTRC (3-mode) łączy w sobie technologie dwóch jednopoziomowych systemów kontroli trakcji: KTRC (1-mode) i S-KTRC. Dzięki tej kombinacji kierowca może wybrać optymalne ustawienie poślizgu tylnego kola. Wygodny przełącznik pozwala wybrać jeden z trzech trybów pracy nawet podczas jazdy. Poziomy 1 i 2 zapewniają optymalną trakcję podczas pokonywania zakrętów, w zależności od nawierzchni i potrzeb można wybrać tryb odpowiadający aktualnym potrzebom i umiejętnościom kierowcy. Tryb trzeci działający jak KTRC (1-mode) jest idealnym rozwiązaniem do poruszania się po mokrej i śliskiej nawierzchni. KTRC (3-mode) jest najbardziej zaawansowanym systemem kontroli trakcji w Kawasaki.
System pozwala w prosty i szybki sposób zredukować oddawaną przez Kawasaki moc o 20-25%. Kierowca może zredukować moc podczas spokojnej jazdy rekreacyjnej lub w gorszych warunkach pogodowych. Poza wyższym poziomem bezpieczeństwa system pozwala zredukować zużycie paliwa. W połączeniu z KTRC (3-mode) system pozwala ustawić aż 8 różnych kombinacji pracy, co w znacznym stopniu wpływa na komfort podróżowania i bezpieczeństwo jazdy.
Sportowe motocykle często posiadały przepustnicę o dużej średnicy. Po jej otwarciu następował bardzo gwałtowny wzrost mocy, nad którą kierowca nie zawsze mógł zapanować. Nowe rozwiązanie z podwójną przepustnicą sterowaną przez komputer silnika pozwala zoptymalizować dawkę mieszanki dostarczanej silnikowi. Podczas gdy jedna przepustnica jest kontrolowana przez kierowcę, druga sterowana jest przez ECU. Dzieki takiej kombinacji oddanie mocy jest liniowe i, dzieki wspomaganiu kontroli trakcji, dostosowane do aktualnych możliwosci jakie panują na drodze.
Kontrolka ECO znajduje się na desce rozdzielczej i wspomaga kierowcę w jeździe ekonomicznej. Precyzyjne zarządzanie silnikiem Kawasaki umożliwia równie dokładne zarządzenie zużyciem paliwa. Zużycie paliwa zależy glównie od sposobu jazdy, obchodzenia sie manetką gazu, wyboru biegu itp. Komputer monitoruje bardzo wiele parametrów jazdy (m.in. położenie przepustnicy, prędkość, numer wbitego biegu). Kontrolka ECO pojawia się, gdy komputer zinterpretuje styl jazdy jako ekonomiczny (gdy zużycie paliwa jest niskie), co pozwala kierowcy dostosować sposób jazdy, wybór biegu i obrotów do trybu ekonomicznego.
W klasycznym układzie hamulcowym nagłe hamowanie lub najechanie na nawierzchnię o niższym współczynniku tarcia (olej, piasek, woda) może spowodować zablokowanie koła i poślizg. System Kawasaki ABS eliminuje to zagrożenie. Bardzo dokładna praca układu, setki testów w różnych warunkach pogodowych i drogowych dają gwarancję niezawodności i precyzji działania. Dla spełnienia wymagań profesjonalistów, Kawasaki opracowało KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) dedykowany modelom sportowym. W odpowiedzi na oczekiwania użytkowników cięższych motocykli turystycznych Kawasaki opracowało i wdrożyło do produkcji K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology), system współpracy hamulców przedniego i tylnego kola. Pozwala to podróżować jeszcze bezpieczniej i wygodniej. Kawasaki nie ustaje w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań dla systemów ABS.
Rama „Monocoque” jest wykonana z przestrzennych stopów aluminium i stanowi jeden z dwóch elementów nośnych. Połączona z silnikiem stanowi sztywną konstrukcję, pozwalającą znieść wiele przeciążeń. Wiele nowatorskich rozwiązań Kawasaki znajduje swe odzwierciedlenie w konstrukcji ram przestrzennych. Dzięki rewolucyjnemu podejściu w konstrukcji takich detali jak obudowa filtra powietrza lub obudowa akumulatora masa ramy i motocykla mogła zostać zredukowana. Pierwszą ramę „Monocoque” Kawasaki zastosowało w 1980 w zawodach GP. W świecie, w którym rama stalowa była standardem, Kawasaki wykonało pierwszy krok zaskakując wszystkich debiutem modelu KR500. Wejście do masowej produkcji łączone jest z debiutem modelu ZX-12R Ninja w roku 2000. Technologia Kawasaki ewoluowała i efekty prac inżynierów Kawasami można znaleźć obecnie w wielu modelach produkowanych seryjnie.