Project Description

Kawasaki ZX-10RR (2017)

89 900 zł

Stworzony by rywalizować. Starannie dobrane dodatki powodują, że nowe ZX-10RR to maszyna do wygrywania, która nie bierze jeńców. ZX-10RR jest bogatszy m.in. o takie zmiany: zmodyfikowana głowica gotowa na najcięższą walkę, Quick Shifter Kawasaki, mocniejsze hamulce Brembo, lżejsze felgi Marchesini, pojedyncze siedzenie i malowanie Winter Test Edition.

  • KOLOR: czarny (Flat Ebony)

  • Silnik 998 cm3 chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy

  • KQS – Mechanizm Kawasaki do szybkiej zmiany przełożeń

  • KIBS – system zarządzający sterowaniem systemem ABS

  • S-KTRC – system kontroli poślizgu

  • Kawasaki Engine Break Control – pozwala kierowcy wybrać w jakim stopniu chce hamować silnikiem

  • Lżejsza budowa, w tym felgi Marchesini i pojedyncze siedzenie

  • Funkcja zarządzania zakrętami – wykorzystując KIBS, IMU i S-KTRC, pomaga kierowcy w utrzymaniu zamierzonej linii skrętu

SPECYFIKACJA

Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy
Pojemność skokowa silnika 998 cm³
Średnica x skok 76 x 55 mm
Stopień sprężania 13.0:1
Układ zaworów 16 zaworów DOHC
Układ paliwowy Wtrysk paliwa: Ø 47 mm x 4 (Keihin) z owalnymi podprzepustnicami, podwójny wtrysk
Układ rozruchowy Elektryczny
Smarowanie Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa z chłodnicą oleju
Sprzęgło Mokre wielotarczowe, manualne
Moc maksymalna 147.1 kW {200 KM} / 13,000 obr./min
Emisja C02 162g/km
Moc maksymalna z powietrzem RAM 154.4 kW {210 KM} / 13,000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 113.5 N•m {11.6 kgf•m} / 11,500 obr./min
Przełożenie 6-biegowa, kasetowa
Przeniesienie napędu Łańcuch uszczelniony
Przełożenie podstawowe 1.681 (79/47)
Przełożenie biegu 1 2.600 (39/15)
Przełożenie biegu 2 2.214 (31/14)
Przełożenie biegu 3 1.944 (35/18)
Przełożenie biegu 4 1.722 (31/18)
Przełożenie biegu 5 1.550 (31/20)
Przełożenie biegu 6 1.391 (32/23)
Hamulce, przednie Podwójne tarcze pół-pływające, 330 mm, Brembo. Zacisk: podwójny montowany radialnie, Brembo M50 Monobloc, przeciwstawny 4-tłoczkowy
Hamulce, tylne Pojedyncza tarcza 220 mm. Zacisk: jednootworowy
Zawieszenie, przednie Widelec odwrócony, 43 mm z tłumieniem odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i sprężyny top-out
Zawieszenie, tylne Tylne zawieszenie poziome typu Back-Link z amortyzatorem gazowym i sprężyną top-out.
Ślad 107 mm
Skok zawieszenia, przednie 120 mm
Skok zawieszenia, tylne 114 mm
Opona, przednia 120/70ZR17M/C (58W)
Opona, tylna 190/55ZR17M/C (75W)
Dł x Szer x Wys 2,090 x 740 x 1,145 mm
Rozstaw osi 1,440 mm
Prześwit pod pojazdem 145 mm
Pojemność zbiornika paliwa 17 litrów
Wysokość siedzenia 835 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku 206 kg

AKCESORIA

UKŁAD WYDECHOWY AKRAPOVIC EVO RACING
KOŃCÓWKA UKŁADU WYDECHOWEGO AKRAPOVIC – SBK REPLICA
OSŁONY OSI
CRASH PADY
BOBBIN
AMORTYZATOR UKŁADU KIEROWNICZEGO ÖHLINS
STOJAK MOTOCYKLOWY
POKROWIEC WEWNĘTRZNY STRECZ HQ
POKROWIEC ZEWNĘTRZNY

DODATKOWE SZCZEGÓŁY

Silnik 998 cm3 chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy. Zupełnie nowy, powstały w 2011 roku silnik łączy w sobie oszałamiającą moc z łatwością prowadzenia. W nowej Ninja jednostka napędowa utrzymuje ten charakter, oferując większy zakres niskich i średnich obrotów oraz możliwość szybszego wychodzenia z zakrętów.

Wersja ZX-10RR ma zmodyfikowany silnik, który pozwala zamontować wyścigowe krzywki, ma wzmocnioną skrzynię korbową o większej sztywności, niezawodności i osiągach.

Podwójne zaciski Brembo M50 współpracują z tarczami o średnicy 330 mm. Specjalnie zaprojektowana pompa hamulcowa oraz profesjonalne linki w stalowym oplocie zapewniają bardzo wysoką jakość hamowania.

Większe owiewki dają lepszą aerodynamikę, a kierowcy zapewniają większą osłonę przed wiatrem. Dzięki temu łatwiej balansować ciałem podczas jazdy na torze.

7-szprychowe aluminiowe są lżejsze, doskonale się prowadzą i ułatwiają szybką zmianę kierunku

Elektronicznie sterowane zawory dławiące pozwalają ECU dostarczyć doskonałą ilość paliwa i powietrza do silnika. System umożliwia również bardziej precyzyjną kontrolę S-KTRC, a także wykorzystanie systemów, takich jak KLCM i Kawasaki Engine Brake Control.

Mechanizm Kawasaki do szybkiej zmiany przełożeń. Zaprojektowany by pomóc kierowcom zmaksymalizować przyśpieszenie na torze poprzez zmianę przełożeń bez sprzęgła przy całokowcicie otwartej przepustnicy. Mechanizm KQS wykrywa, że dźwignia zmiany biegów została aktywowana i wysyła sygnał do ECU. Na jego podstawie ECU odcina zapłon, co umożliwia zmianę przełożenia na wyższe bez konieczności użycia sprzegła. W zależności od ustawień ECU (lub wtedy gdy używane są ustawienia torowe do wyścigu) zmiana przełożeń na niższe bez użycia sprzęgła również jest możliwa.
S-KTRC to oryginalne rozwiązanie Kawasaki przeniesione wprost z maszyn sportowych do motocykli produkowanych seryjnie. Opracowany układ w sposób ciągły monitoruje poślizg kola tylnego, gdy przekazywana jest na nie moc. Podczas przyspieszania tylne koło obraca się o ok. 20-30% szybciej niż koło przednie. Żeby zoptymalizować poślizg tylnego koła i utrzymać różnicę w obrotach kół w optymalnej wartości system S-KTRC zarządza mocą oddawana na tylne koło. System aktualizuje co 5ms dane spływające z czujników m.in. położenia przepustnicy, prędkości kół, prędkości obrotowej silnika. Następnie dane są przeliczane i analizowane. System sprawdza również tendencje co pozwala prognozować zachowanie się motocykla za kilka kolejnych milisekund. W przeciwieństwie do pierwszej wersji KTRC, która odcinała moc, gdy tylko poślizg został wykryty, system S-KTRC pozwala utrzymać poślizg.
Kawasaki opracowalo KIBS mając na uwadze bardzo szczególne warunki jazdy motocykli sportowych. Jest to pierwszy system integrujący komputer sterujący silnikiem z komputerem zarządzającym systemem ABS. KIBS oferuje bardzo precyzyjna prace, biorąc pod uwagę takie dane jak polożenie przepustnicy, prędkość motocykla, obroty silnika, ciśnienie w układzie hamulcowym. Rozwiązanie to pozwala zredukować duże spadki ciśnienia hydraulicznego podczas hamowania, stabilizuje proces hamowania i redukuje efekt unoszenia się tylnego kola i utraty jego przyczepności podczas redukcji biegów.

Zmiana geometrii przybliżyła kierownicę do prowadzącego, a w połączeniu z wydłużeniem wahacza dało to większą stabilność przy wchodzeniu w zakręty oraz podczas jazdy po okręgu.

Zastosowanie IMU (system pomiaru bezwładności) pozwoliło na wdrożenie nowej funcji. Funkcja zarządzania zakrętami, wykorzystując KIBS i S-KTRC, pomaga kierowcy w utrzymaniu zamierzonej linii skrętu.

Przekładnia kasetowa ułatwia użytkowanie w warunkach torowych. Jest umieszczona na tyle wysoko, że dostęp do niej mamy bez konieczności spuszczania oleju.

System Kawasaki Engine Break Control pozwala kierowcy wybrać w jakim stopniu chce hamować silnikiem. Gdy system jest aktywny, efekt hamowania silnikiem jest redukowany, zmniejszając interferencje podczas jazdy po torze.

Kompaktowy system IMU działa w 6 stopniach bezwładności. W połączeniu z oprogramowaniem daje jeszcze bardziej precyzyjną orientację względem podłoża.

Tytanowy wydech to lepsza wydajność, większa trwałość oraz mniejsza masa.

Nowy amortyzator SHOWA oferuje:
– zwiększony komfort jazdy
– zwiększona przyczepność
– zmniejszoną wagę

Ninja ZX-10R wyposażona jest w nowy przedni widelec opracowany wspólnie z Showa na Światowe Mistrzostwa Superbike. Rozwiązanie pochodzące z maszyn typowo wyścigowych, testowane podczas zawodów debiutuje w masowej produkcji.

Tylne zawieszenie oferuje doskonałą wydajność przyczyniając się jednocześnie do centralizacji masy motocykla.

Zaprojektowany z wykorzystaniem zaawansowanej analizy dynamicznej tylny wahacz cechuje się optymalną sztywnością.

W porównaniu z tradycyjnym zawieszeniem Kawasaki Uni-Track, gdzie tlumienie odbywa sie w pionie, nowy system Back-Link oferuje lepszy rozklad mas. Tlumienie w poziomie i umiejscowienie amortyzatora skupia sie w okolicach srodka ciezkosci motocykla. Uzyskana przestrzen nad wahaczem jest wykorzystana przez zastosowanie wiekszej komory rozpreznej w ukladzie wydechowym, która tez mozna bylo skoncentrowac blizej srodka ciezkosci. Wieksza komora rozprezna umozliwila zastosowanie mniejszego i lzejszego tlumika koncowego. Kolejna korzyscia plynaca z przeniesienia amortyzatora jest odseparowanie go od elementów ukladu wydechowego. Dzieki temu pracuje on w stabilnej temperaturze, co zwieksza jego zywotnosc i poprawia komfort oraz bezpieczenstwo jazdy.

Specjalnie opracowany elektroniczny amortyzator kierownicy Ohlins zapewnia odpowiednią ilość tłumienia w zależności od prędkości pojazdu i stopnia przyspieszania lub hamowania. Ustawienia zostały zmienione dla zoptymalizowania jazdy na torze i krętych drogach.

Centralne miejsce na zestawie wskaźników zajmuje podświetlany diodami LED słupkowy obrotomierz. Obrotomierz pełni równiez funkcję wskaźnika zmiany biegów. Diody LED zaczną migać po osiągnięciu zadanego poziomu obrotów, który można ustawić zależnie od preferencji użytkownika.
Wyświetlacz został uzupełniony o wskaźniki: KLCM (Kawasaki Launch Control Mode), Kawasaki Engine Brake Control, Kawasaki Quick Shifter oraz Inertial Measurement Unit.
System oferuje mozliwosc ustawienia trzech trybów pracy, przy czym jeden z nich dziala elastycznie w zaleznosci od reakcji manetki gazu. Tryb „Low” redukuje moc nawet do 60% (dla Ninja ZX-10R). Pozwala on na bezpieczna jazde na nawierzchni sliskiej i duza oszczednosc paliwa w warunkach jazdy rekreacyjnej. Tryb „Middle” pracuje w zaleznosci od pozycji przepustnicy. Jezeli kierowca operuje gazem otwierajac przepustnice do 50% to system pracuje w trybie „Low”. Mocniejsze jej otwarcie przelacza silnik w tryb „Full”. Precyzyjny program pozwala na plynna, ale zdecydowana zmiane parametrów jednostki napedowej.

Kontrolka ECO znajduje się na desce rozdzielczej i wspomaga kierowcę w jeździe ekonomicznej. Precyzyjne zarządzanie silnikiem Kawasaki umożliwia równie dokładne zarządzenie zużyciem paliwa. Zużycie paliwa zależy glównie od sposobu jazdy, obchodzenia sie manetką gazu, wyboru biegu itp. Komputer monitoruje bardzo wiele parametrów jazdy (m.in. położenie przepustnicy, prędkość, numer wbitego biegu). Kontrolka ECO pojawia się, gdy komputer zinterpretuje styl jazdy jako ekonomiczny (gdy zużycie paliwa jest niskie), co pozwala kierowcy dostosować sposób jazdy, wybór biegu i obrotów do trybu ekonomicznego.