Project Description

Kawasaki Z1000 (2017)

55 900 zł

Wyprofilowane, agresywne nadwozie oraz brak elementów mogących przyćmić funkcjonalność to cechy charakterystyczne nowego modelu z serii Z, stworzonego z wykorzystaniem unikalnego podejścia zwanego „Sugomi”. Zwiększenie kontroli nad pojazdem, nowy silnik oraz dynamika zawieszenia pozwalają na uzyskanie jeszcze lepszych odczuć podczas jazdy. Z1000 to niekwestionowany lider klasy Supernaked.

  • KOLORY: czarno-zielony (Metallic Spark Black/Golden Blazed Green), pomarańczowo-grafitowy (Candy Burnt Orange/Flat Ebony)

  • 4-cylindrowy, rzedowy, 16-zaworowy silnik o pojemności 1043 cm3 i mocy 142KM

  • Styl Sugomi – agresywna linia stylistyczna nakedów Kawasaki pełna siły i charyzmy

  • Scentralizowana masa ułatwiająca balans motocyklem

  • Przednie i tylnie światła LED nadające nowoczesnego wyglądu

  • Mocne hamulce – 300 mm tarcze o obrysie falistym i 4-tłoczkowe zaciski monobloc

SPECYFIKACJA

Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy
Pojemność skokowa silnika 1,043 cm³
Średnica x skok 77 x 56 mm
Stopień sprężania 11.8:1
Układ zaworów 16 zaworów DOHC
Układ paliwowy Wtrysk paliwa: Ø 38 mm x 4 (Keihin) z owalnymi podprzepustnicami
Układ rozruchowy Elektryczny
Smarowanie Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa
Moc maksymalna 104.5 kW {142 KM} / 10,000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 111 N•m {11.3 kgf•m} / 7,300 obr./min
Przełożenie 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch uszczelniony
Przełożenie podstawowe 1.627 (83/51)
Przełożenie biegu 1 2.600 (39/15)
Przełożenie biegu 2 1.950 (39/20)
Przełożenie biegu 3 1.600 (24/15)
Przełożenie biegu 4 1.389 (25/18)
Przełożenie biegu 5 1.238 (26/21)
Przełożenie biegu 6 1.107 (31/28)
Przełożenie całkowite 2.867 (43/15)
Sprzęgło Mokre wielotarczowe, manualne
Hamulce przednie Podwójne tarcze pół-pływające, 310 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny montowany radialnie, monoblok, przeciwstawny 4-tłoczkowy
Hamulce tylne Pojedyncza tarcza 250 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednotłoczkowy
Zawieszenie przednie Widelec odwrócony, 41 mm ze sprężynami top-out, bezstopniowe tłumienie odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Zawieszenie tylne Back-Link poziomy, gazowy amortyzator, z bezstopniowym tłumieniem odbicia
Typ ramy Dwururowy, aluminiowy
Ślad 101 mm
Skok zawieszenia, przednie 120 mm
Skok zawieszenia, tylne 135 mm
Opona, przednia 120/70ZR17M/C (58W)
Opona, tylna 190/50ZR17M/C (73W)
Kąt skrętu L/P 29°/29°
Dł x Szer x Wys 2,045 x 790 x 1,055 mm
Rozstaw osi 1,435 mm
Prześwit pod pojazdem 125 mm
Pojemność zbiornika paliwa 17 litrów
Wysokość siedzenia 815 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku 221 kg

AKCESORIA

OSŁONA LICZNIKA PRZYCIEMNIANA

WYDECH PODWÓJNY AKRAPOVIC

NAKŁADKI NA POKRYWY SILNIKA

PROTEKTORY BOCZNE

OCHRANIACZ ZBIORNIKA WRAZ Z OSŁONĄ NA BRELOK

NAKŁADKI KOLANOWE

POKROWIEC ZEWNĘTRZNY

POKROWIEC WEWNĘTRZNY STRECZ HQ

DODATKOWE SZCZEGÓŁY

Nowe lusterka, o otrzejszych liniach podkreślają agresywny charakter modelu. Mniejsza ilość plastiku użyta do ich wykonania przyczynia się do podwyższenia ich jakości.
Wąska, kompaktowa bryła przedniej lampy została umieszczona najniżej, jak to możliwe, jednocześnie przedłużając linię zaczynającą się od szczytu zbiornika paliwa. To pierwszy przypadek w którym Kawasaki użyło projektu lampy LED bez reflektora. Użycie lamp LED przyczynia się do intensywniejszego blasku. Ponadto pozwala na wąskie ukształtowanie konkstrukcji, uwydatniając drapieżny wygląd Z1000. Lampa składa się z czterech diód LED o długiej żywotności i niskim zużyciu energii: dwóch dla świateł mijania (środek) oraz dwóch dla świateł drogowych (na zewnątrz). Przy użyciu świateł drogowych  zapalają się wszystkie cztery diody. Zastosowano także dodatkowe, pozycyjne światła LED, które znajdują się na obudowie zestawu wskaźników.

Elementy konstrukcyjne pojazdu są przygotowane tak by jak najbardziej scentralizować rozłożenie masy. Służą temu m.in. konstrukcje układu wydechowego, tylniego zawieszenia i lekkiej aluminiowej ramy

Kompaktowy wyświetlacz jest montowany bezpośrednio do kierownicy. Dzięki takiemu rozwiązaniu udało się obniżyć reflektor przedni uzyskując wyjątkową linię nadwozia i znakomitą widoczność przed nami. Futurystyczny design ekranu LCD i ledowej lampy przedniej odzwierciedla potencjał nowego Z.
Zaprojektowany specjalnie tak aby przyśpieszanie sprawiało radość. Dźwięk wydechu jest kluczowym elementem wpływającym na zadowolenie z jazdy Z1000. Zapewnia go wyjątkowo starannie wykonany profilowany wydech.
Airbox został zamontowany pomiędzy belkami ramy, wlot powietrza ma zdecydowany wpływ na temperaturę pracy silnika. Droga, którą przebywa powietrze używane do schłodzenia silnika jest pobierane do airboxa poprzez kanały zamieszczone w przedniej części owiewek bocznych, minimalizuje to utratę wydajności ze względu na podgrzewanie powietrza wlotowego.
Idealne dopasowane nowe zawieszenie SFF-BP łączy komfort i sportowy charakter jazdy ulicznej.
Odwrócony widelec 41 mm w Z1000 zyskał możliwość regulacji dobicia i tym samym stał się w pełni regulowany. Dostępne ustawienia gwarantują zarówno jego sportową sprawność (ułatwiającą prowadzenie i w mieście i w terenie). Nowy widelec posiada sprężyny po obu stronach, z regulację napięcia wstępnego w lewej rurze.
Hamulce przednie Z1000 to 300 mm tarcze o obrysie falistym i 4-tłoczkowe zaciski montowane radialnie. Cylinder główny przedniej pompy hamulcowej zapewnia wyjątkową skuteczność nowych zacisków, a nowy materiał okładzin hamulcowych gwarantuje jeszcze lepsze osiągi układu hamulcowego. Dostępna jest wersja z ABS.
Nowe wzornictwo i wykończenie, zwiększona pojemność zbiornika do 17 litrów zapewnie większy zasięg.
Idealnie nawiązuje do charakteru Supernaked, aluminiowy matowy pas nadaje rasowy wygląd. Dynamiczną formę zbiornika paliwa podkreślają rozszerzone brzegi w stylu Super Sport oraz ścięty tył, który ułatwia objęcie kolanami. Poprawiony kształt zbiornika oraz wąska pompa paliwowa minimalizują martwą przestrzeń wewnątrz baku
Bardzo sztywna rama aluminiowa zapewnia wysoki stopień kontroli nad maszyną,  ostrą jazda i stabilne przenoszenie masy podczas balansowania uzyskano dzięki konstrukcji składającej się z 5 jednoczęściowych odlewanych w przekroju litery „C” z aluminium elementów.
Czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, 16-zaworowy DOHC silnik o pojemności 1043 cm3 zapewnia większą moc (TBA PS) i wyższy moment obrotowy niż poprzednia wersja motocykla. Pojemność skokową dobrano po to, by zachować nazwę modelu Z1000.
Dzięki obniżonej lampie i podniesionym tyle motocykla,  pozycja motocyklisty stała się bardziej agresywna i ułatwia kontrole nad pojazdem. Poprawa reakcji przepustnicy motocykla w połączeniu ze zmienioną pozycją motocyklisty umożliwia pełne wykorzystanie potencjału Z1000
Nowa Ledowa lampa dodaje futurystycznego wyglądu tyłowi motocykla.
Układ wydechu stylizowany na rozwiązania stosowane w quadach pozostaje kluczowym elementem „designu” z poprzednich modeli. Krótszy tłumik (każdy to 2/3 objętości w porównaniu z modelem 09MY) odsłania sylwetkę koła. Zastosowanie krótkich tłumików było możliwe dzięki umieszczeniu komory spalania pod silnikiem.
Japońskie słowo „Sugomi” określa filozofię przyświecającą japońskim konstruktorom wspaniałych maszyn Kawasaki. Opisuje ono niesamowitą aurę tworzoną przez osobę lub przedmiot odczówaną przez obserwatora. Wrażenie takich doznań jest trudne do opisania ale budzi duży respekt. W Z1000 sugomi widać zarówno w zamuśle projektanta  jak i dostarcza emocjonującej energii podczas urzytkowania. Motocykl przypomina bestię gotową do skoku.
Zmieniono układ dolotowy przepustnicy. Dzięki zastosowaniu jednakowej długości lejków, uzyskano lepszą reakcję na przepustnicę oraz zwiększenie mocy w średnim zakresie obrotów.
Koła w stylu Supersport lżejsze o 1,5 kg. od standardowych. Zmniejszenie wagi przyczynia się do lepszego prowadzenia pojazdu.
Kawasaki przeniosło technologię z maszyn wyścigowych do motocykli seryjnych. Sprzęgło działa jako ogranicznik momentu obrotowego i serwo wspomagające pracę dźwigni sprzęgła. W sprzęgle zastosowano dwa rodzaje krzywek, które łączą lub rozdzielają kosz sprzęgła z tarczami. W normalnych warunkach pracy sprzęgło działa w trybie auto wspomagania minimalizując siłę niezbędną do naciśnięcia dźwigni. W przypadku pojawienia się wysokiego momentu obrotowego działającego w przeciwną stronę (momentu hamującego od strony tylnego kola wywołanego np. redukcją biegu) krzywki powodują rozłączenie sprzęgła, dzięki czemu nie dochodzi do poślizgu tylnego kola. Podobnie sprzęgło działa w drugą stronę – gdy następuje silny wzrost momentu przenoszonego z silnika. Sprzęgło ogranicza wówczas możliwość uślizgu tylnego koła.
Sportowe motocykle często posiadały przepustnicę o dużej średnicy. Po jej otwarciu następował bardzo gwałtowny wzrost mocy, nad którą kierowca nie zawsze mógł zapanować. Nowe rozwiązanie z podwójną przepustnicą sterowaną przez komputer silnika pozwala zoptymalizować dawkę mieszanki dostarczanej silnikowi. Podczas gdy jedna przepustnica jest kontrolowana przez kierowcę, druga sterowana jest przez ECU. Dzieki takiej kombinacji oddanie mocy jest liniowe i, dzieki wspomaganiu kontroli trakcji, dostosowane do aktualnych możliwosci jakie panują na drodze.
Kontrolka ECO znajduje się na desce rozdzielczej i wspomaga kierowcę w jeździe ekonomicznej. Precyzyjne zarządzanie silnikiem Kawasaki umożliwia równie dokładne zarządzenie zużyciem paliwa. Zużycie paliwa zależy glównie od sposobu jazdy, obchodzenia sie manetką gazu, wyboru biegu itp. Komputer monitoruje bardzo wiele parametrów jazdy (m.in. położenie przepustnicy, prędkość, numer wbitego biegu). Kontrolka ECO pojawia się, gdy komputer zinterpretuje styl jazdy jako ekonomiczny (gdy zużycie paliwa jest niskie), co pozwala kierowcy dostosować sposób jazdy, wybór biegu i obrotów do trybu ekonomicznego.
W klasycznym układzie hamulcowym nagłe hamowanie lub najechanie na nawierzchnię o niższym współczynniku tarcia (olej, piasek, woda) może spowodować zablokowanie koła i poślizg. System Kawasaki ABS eliminuje to zagrożenie. Bardzo dokładna praca układu, setki testów w różnych warunkach pogodowych i drogowych dają gwarancję niezawodności i precyzji działania. Dla spełnienia wymagań profesjonalistów, Kawasaki opracowało KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) dedykowany modelom sportowym. W odpowiedzi na oczekiwania użytkowników cięższych motocykli turystycznych Kawasaki opracowało i wdrożyło do produkcji K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology), system współpracy hamulców przedniego i tylnego kola. Pozwala to podróżować jeszcze bezpieczniej i wygodniej. Kawasaki nie ustaje w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań dla systemów ABS.
W porównaniu z tradycyjnym zawieszeniem Kawasaki Uni-Track, gdzie tlumienie odbywa sie w pionie, nowy system Back-Link oferuje lepszy rozklad mas. Tlumienie w poziomie i umiejscowienie amortyzatora skupia sie w okolicach srodka ciezkosci motocykla. Uzyskana przestrzen nad wahaczem jest wykorzystana przez zastosowanie wiekszej komory rozpreznej w ukladzie wydechowym, która tez mozna bylo skoncentrowac blizej srodka ciezkosci. Wieksza komora rozprezna umozliwila zastosowanie mniejszego i lzejszego tlumika koncowego. Kolejna korzyscia plynaca z przeniesienia amortyzatora jest odseparowanie go od elementów ukladu wydechowego. Dzieki temu pracuje on w stabilnej temperaturze, co zwieksza jego zywotnosc i poprawia komfort oraz bezpieczenstwo jazdy.