Project Description

Kawasaki Versys 650 (2017)

32 500 zł

Co trudne do wyjaśnienia i niemożliwe do skategoryzowania, Versyspo prostu przewyższa sumę swoich części. Zawieszenie o długim skoku i sportowe 17-calowe koła, plus smukła sylwetka tego modelu oraz wyprostowana pozycja jazdy kierowcy powodują, że odnowionyVersys 650 jest odpowiedni zarówno do sportowej jak i miejskiej jazdy, aczkolwiek nie straszne mu również górskie szlaki.

  • KOLORY: tytanowy (Metallic Flat Raw Titanium), czarno-szary (Metallic Flat Spark Black/Metallic Carbon Gray)

  • Silnik 649 cm3 chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy, o płynnej pracy podlegającej pełnej kontroli kierowcy

  • drapieżna stylistyka, aerodynamika, akcesoryjne kufry pasujące do designu motocykla

  • wygoda – szeroka kierownica, większa ładowność, większy zbiornik paliwa, pionowa pozycja jeźdźca, regulowana szyba

  • szeroka gama oryginalnych akcesoriów dopasowanych kolorostycznie lub poprawiających komfort jazdy

  • podwójna przepustnica sterowana przez komputer silnika, pomagająca zoptymalizować dawkę mieszanki

SPECYFIKACJA

Smarowanie Smarowanie wymuszone, półsucha miska olejowa
Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik dwucylindrowy w układzie równoległym
Pojemność skokowa silnika 649 cm³
Średnica x skok 83 x 60 mm
Stopień sprężania 10.8:1
Układ zaworów 8 zaworów DOHC
Układ paliwowy Wtrysk paliwa: Ø 38 mm x 2 (Keihin)
Układ rozruchowy Elektryczny
Sprzęgło Mokre wielotarczowe, manualne
Moc maksymalna 51 kW {69 KM} / 8,500 obr./min
Zestaw dławiący 35kW dostępny
Emisja C02 110 g/km
Maksymalny moment obrotowy 64 N•m {6.5 kgf•m} / 7,000 obr./min
Przełożenie 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch uszczelniony
Przełożenie podstawowe 2.095 (88/42)
Przełożenie biegu 1 2.438 (39/16)
Przełożenie biegu 2 1.714 (36/21)
Przełożenie biegu 3 1.333 (32/24)
Przełożenie biegu 4 1.111 (30/27)
Przełożenie biegu 5 0.966 (28/29)
Przełożenie biegu 6 0.852 (23/27)
Przełożenie całkowite 3.067 (46/15)
Hamulce przednie Podwójne tarcze pół-pływające, 300 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny tłoczek
Hamulce tylne Pojedyncza tarcza 250 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednotłoczkowy
Zawieszenie przednie Widelec odwrócony, 41 mm, z bezstopniowym tłumieniem odbicia (po prawej stronie) i regulacja napięcia wstępnego (po lewej stronie)
Zawieszenie tylne Układ typu offset z pojedynczym amortyzatorem, ze zdalnym regulowaniem napięcia wstępnego sprężyny
Typ ramy Rurowa typu diamond, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie
Ślad 108 mm
Skok zawieszenia, przednie 150 mm
Skok zawieszenia, tylne 145 mm
Opona, przednia 120/70ZR17M/C (58W)
Opona, tylna 160/60ZR17M/C (69W)
Kąt skrętu L/P 35° / 35°
Dł x Szer x Wys 2,165 x 840 x 1,400 (1,450 z podwyższoną szybą) mm
Rozstaw osi 1,415 mm
Prześwit pod pojazdem 170 mm
Pojemność zbiornika paliwa 21 litrów
Wysokość siedzenia 840 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku 217 kg

AKCESORIA

SZYBA WYSOKA PRZYCIEMNIANA

SZYBA PRZYCIEMNIANA

KUFRY BOCZNE ZESTAW 2x 28L

KUFER CENTRALNY (47L)

SIEDZENIE ŻELOWE, NISKIE

WSPORNIK Z LAMPAMI LED

OSŁONY DŁONI

FOLIA OCHRONNA (ZESTAW)

NAKŁADKI KOLANOWE

ŚLIZGACZE RAMY (CRASH PADY)

TANK PAD

POKROWIEC ZEWNĘTRZNY

POKROWIEC WEWNĘTRZNY STRECZ HQ

WYJŚCIE DC (GNIAZDO 12V)

ZESTAW ŚLIZGACZY

DODATKOWE SZCZEGÓŁY

Całkowicie zmieniona stylizacja łączy w sobie wyjątkowy design, ochronę przed wiatrem,aerodynamikę i regulację przepływu powietrza. Nowy podwójny przedni reflektor podkreśla drapieżny wygląd Kawasaki Versys 650, odzwierciedlając bogate możliwości zabawy oraz sportowej jazdy tym modelem.
Zwiększona pojemność zbiornika paliwa przyczynia się do osiągania większych zasięgów na jednym baku.
17-calowe przednie i tylne koła znacznie ułatwiają obsługę oraz dają możliwość użycia różnych wariantów opon. Mocniejsze koła przyczynają się rónież do zwiększenia ładowności.
Widelec przedni o średnicy Ø41 mm złożony ze sztywnych sprężyn jest kluczem doaktywnego sterowania przód-tył oraz sprawnego przenoszenia ciężaru. Możliwość regulacjiprzyczynia się do łatwości obsługi i komfortu jazdy.
Kompaktowy silnik i wąska rama doprowadziły do powstania projektu, który charakteryzuje się zwartą sylwetką. Zmieniona pozycja podnóżków pozwala kierowcy na bardziej rozluźnioną pozycję, a zatem przyczynia się do większej wygody podczas długich podróży.
Dzięki temu systemowi nawet podróż z pasażerem i dużym bagażem nie będzie uciążliwa.
Przednie zawieszenie silnika osadzone zostało na gumowych zamiast na sztywnych poduszkach, co pozwoliło na redukcję wibracji na kierownicy, siedzeniu oraz zbiorniku paliwa, tym samym zwiększając komfort.
Trzyczęściowe hamulce tarczowe nie tylko świetnie wyglądają, ale zapewniają też mnóstwosiły hamowania. Nowe zaciski, zmienione ustawienia pompy hamulcowej oraz nowymateriał okładzin hamulcowych i większa średnica (Ø250 mm) tylnych tarcz zapewni wzroststerowności, silniejsze hamowania w początkowej fazie, a także większą ogólną siłę hamowania.
Nowy system mocowania kufrów powoduje, że pojazd po ich założeniu zachowuje swoją zwartą sylwetkę. Zdjęcie kufrów przywraca modelowi drapieżny, sportowy wygląd. Kufry dostępne są jako akcesoria.
Kufer centralny o dużej objętości (47l) pomieści dwa kaski integralne. Może być używany jednocześnie z kuframi bocznymi. Dostępny jako akcesorium.
Tłumik umieszczony pod silnikiem przyczynia się do wypośrodkowania środka ciężkości,zwalnia miejsce pod siedzeniem i pomaga utrzymać ciepło z dala od kierowcy i pasażera.
Dopasowane kolorystycznie nakładki na kufry oraz inne oryginalne akcesoria sprzyjają możliwości stworzenia własnej, unikalnej wersji tego modelu. Niektóre poprawiają komfort jazdy na dłuższych dystansach. Nowe akcesoria to: przeciwmgielne lampy led czy wskaźnik położenia biegów.
Zmieniona pozycja siedziska i tłumik pod silnikiem zapewniają wysoce scentralizowanyrozkład masy, co przyczynia się większej zwinności maszyny.
Wyższa szyba przednia może być regulowana bez użycia narzędzi, co pozwala na łatwe dostosowanie jej wysokości do potrzeb kierowcy.
Celem udoskonalenia silnika 649 cm3 (Parallel Twin) było uzyskanie parametrów przepustnic równoważących wrażenie mocy i szybkiego wzrostu prędkości obrotowej silnika. Aby zoptymalizować parametry i wrażenia codziennej jazdy, zwrócono szczególną uwagę na moment obrotowy w zakresie niskich i średnich obrotów. W rezultacie, po otwarciu przepustnicy, motocyklista doświadczy wyjątkowo płynnej i mocnej pracy silnika, zapewniającej zarówno wysoki poziom kontroli  podczas regulacji otwarcia przepustnicy, jak również satysfakcjonujące odczucie przyspieszenia przy niskim zakresie momentu obrotowego. Udoskonalenie silnika wpływa na polepszenie osiągów przy wyższym momencie obrotowym, jak również niższe zużycie paliwa.
System ABS w nowym Versysie jest bardziej kompaktowy – lżejszy i zajmujący mniej miejsca.
W połączeniu ze smukłą sylwetką pojazdu oraz wyprostowaną pozycją jazdy kierowcy, szersza kierownica zapewnia doskonałą kontrolę nad maszyną.
Wzmocniona tylna rama i mocniejsze koła przyczyniają się do zwiększenia ładowności. Dzięki temu kufer centralny oraz kufry boczne mogą być używane w tym samym czasie.
Sportowe motocykle często posiadały przepustnicę o dużej średnicy. Po jej otwarciu następował bardzo gwałtowny wzrost mocy, nad którą kierowca nie zawsze mógł zapanować. Nowe rozwiązanie z podwójną przepustnicą sterowaną przez komputer silnika pozwala zoptymalizować dawkę mieszanki dostarczanej silnikowi. Podczas gdy jedna przepustnica jest kontrolowana przez kierowcę, druga sterowana jest przez ECU. Dzieki takiej kombinacji oddanie mocy jest liniowe i, dzieki wspomaganiu kontroli trakcji, dostosowane do aktualnych możliwosci jakie panują na drodze.
Kontrolka ECO znajduje się na desce rozdzielczej i wspomaga kierowcę w jeździe ekonomicznej. Precyzyjne zarządzanie silnikiem Kawasaki umożliwia równie dokładne zarządzenie zużyciem paliwa. Zużycie paliwa zależy glównie od sposobu jazdy, obchodzenia sie manetką gazu, wyboru biegu itp. Komputer monitoruje bardzo wiele parametrów jazdy (m.in. położenie przepustnicy, prędkość, numer wbitego biegu). Kontrolka ECO pojawia się, gdy komputer zinterpretuje styl jazdy jako ekonomiczny (gdy zużycie paliwa jest niskie), co pozwala kierowcy dostosować sposób jazdy, wybór biegu i obrotów do trybu ekonomicznego.
W klasycznym układzie hamulcowym nagłe hamowanie lub najechanie na nawierzchnię o niższym współczynniku tarcia (olej, piasek, woda) może spowodować zablokowanie koła i poślizg. System Kawasaki ABS eliminuje to zagrożenie. Bardzo dokładna praca układu, setki testów w różnych warunkach pogodowych i drogowych dają gwarancję niezawodności i precyzji działania. Dla spełnienia wymagań profesjonalistów, Kawasaki opracowało KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) dedykowany modelom sportowym. W odpowiedzi na oczekiwania użytkowników cięższych motocykli turystycznych Kawasaki opracowało i wdrożyło do produkcji K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology), system współpracy hamulców przedniego i tylnego kola. Pozwala to podróżować jeszcze bezpieczniej i wygodniej. Kawasaki nie ustaje w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań dla systemów ABS.