Project Description

Kawasaki Versys 1000 SE  (2019)

73.900 zł

TESTUJ!

Dowolna droga w dowolnym czasie.

Wyprawy motocyklowe to najwspanialsze przygody – każdy dzień to nowe drogi, nowe widoki, nowe wyzwania. Teraz nieznane miejsca i trasy są jeszcze bliższe i łatwiejsze do zdobycia dzięki nowemu Kawasaki Versys 1000. Kiedy przygoda Cię wzywa – Ty i Twój Versys jesteście gotowi na odpowiedź.

  • KOLORY:

    • zielono-szary Special Edition (Emerald Blazed Green / Pearl Storm Gray)
    • biało-czarny Special Edition (Metallic Flat Spark Black / Pearl Flat Stardust White)
  • KECS – elektronicznie sterowane zawieszenie

  • Quickshifter – góra / dół

  • doświetlanie zakrętów

  • kilka trybów jazdy : sport, droga, deszcz, manual

  • połączenie ze smarfonem

  • samoregenerujący się lakier

  • elektroniczny tempomat

  • elastyczny silnik 1.043 cm3 i mocy 120KM, z elektronicznymi przepustnicami

  • zawieszenie gotowe do długich i rozmaitych podróży

  • KCMF – system zarządzania zakrętami

  • KTRC – kontrola trakcji

  • KIBS – inteligentny system hamowania

  • lampy LED

  • wygodna konstrukcja: szeroka kierownica, duży zbiornik paliwa, wysoka regulowana szyba, pionowa pozycja jeźdźca, grubo wyściełane siedzenia

  • ostra sportowa stylistyka, sportowe 17-calowe koła, trójpoziomowy system kontroli trakcji, tryby mocy, podwójna przepustnica

  • liczne akcesoria: kufer centralny, kufry boczne w sportowym stylu, przyciemniana szyba, crash-pady, osłona chłonicy, lampy przeciwmgielne, wydech Akrapovica, uchwyt nawigacji, obniżone siedzenie + akcesoria w standardzie: podgrzewane manetki, tempomat, stopka centralna, handbary, wysoka szyba, gniazdo zapalniczki

DODATKOWE SZCZEGÓŁY

KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension) – elektronicznie sterowane zawieszenie. To półaktywne zawieszenie sprawdzone już w sportowej Ninjy ZX-10R SE. Adaptuje się do warunków na drodze i stylu jazdy w czasie rzeczywistym. Posiada także 3 ustawienia wstępne w zależności od wielkości obciążenia: kierowca, kierowca z pasażerem, kierowca z pasażerem i bagażem. Ustawić je można jednym palcem za pomocą aplikacji w telefonie.

KQS – Kawasaki Quick Shifter – dwukierunkowy, szybki sterownik umożliwiający zmianę przełożenia na niższe lub wyższy bez konieczności użycia sprzęgła. Zaprojektowany z myślą o efektywnym sportowym stylu jazdy lub po prostu – dla wygody.

Światła skrętu doświetlają drogę podczas jazdy w skręcie, zwiększając oświetlenie kierunku w którym jedzie motocykl.

Versys 1000 SE ma zintegrowane ze sobą systemy kontroli trakcji, trybów mocy i elektronicznego zawieszenia, które razem pracują w wybranym przez kierowcę trybie jazdy sport, droga, deszcz lub ustawienia manualne. W ten sposób możesz szybko przestawić ustawienia motocykla zgodnie z warunkami pogodowymi czy preferencjami. Jest to nie tylko sprawne i bezpieczne rozwiązanie, ale także zmniejszające zużycie paliwa.
Versys 1000 SE łączy się za pomocą połączenia Bluetooth z kokpitem motocykla. Pozwala to na zarządzanie funkcjami motocykla przez aplikację RIDEOLOGY THE APP zainstalowaną w telefonie.

Nowy samoregenerujący się lakier Kawasaki to specjalnie zaprojektowany lakier, który wchłania drobne zmatowienia i otarcia. Dzięki temu Twój motocykl zawsze będzie się błyszczał jak nowy.

Ekscytujący 4-cylindrowy rzędowy silnik w Versysie 1000 to nie tylko świetne osiągi, ale także rewelacyjna elastyczność. To sprawia, że każdy ruch manetką zapewnia doskonałą reakcję przepustnicy, a co za tym idzie kapitalne odczucie momentu obrotowego i rasowy dźwięk z wydechu.

Elektronicznie sterowane przepustnice to wyższy poziom oddawania mocy. Pozwalają one na lepszą kontrolę ilości paliwa i powietrza, a co za tym idzie na płynniejszą i naturalną reakcję silnika – właśnie taką jakiej oczekujesz. Ponadto zastosowanie elektronicznych przepustnic pozwoliło na wyposażenie nowego Versysa w elektroniczny tempomat.

W prawdziwym świecie drogom często daleko od nieskazitelnej gładkości. Dlatego projektanci Kawasaki nie ulegają  złudzeniom i przygotowali zawieszenie idealne na długie podróże. Choć Versys 1000 nie jest przeznaczony do jazdy terenowej, doskonale sprawdzi się zarówno na krętych asfaltowych drogach jak i tych wyboistych i bardziej zapomnianych, dzięki temu nie odczujesz zmęczenia nawet po dłuższej podróży.
Technologia sprzęgła zainspirowana wyścigami oferuje zarówno ograniczenie wstecznego momentu obrotowego, jak również dużo łatwiejsze uruchamianie dźwigni sprzęgła. Bazując na doświadczeniach wyścigów motocyklowych, zastosowano system Assist & Slipper Clutch, gdzie sprzęgło korzysta z dwóch typów krzywek (typu assist oraz slipper), oferując tym samym dwa nowe rozwiązania, niedostępne we wcześniejszych modelach.
Sprzęgło działa jako ogranicznik momentu obrotowego i serwo wspomagające pracę dźwigni sprzęgła.

KCMF kontroluje parametry silnika i podwozia podczas skręcania – od momentu wejścia w zakręt przez wykonanie manewru aż do wyjścia z zakrętu – modulując siłę hamulców i moc silnika, aby zapewnić płynne przejście z przyspieszenia do hamowania i odwrotnie. Służy to również śledzeniu linii, jaką kierowcy kreślą podczas skręcania. W modelu Ninja H2R KCMG nadzoruje następujące układy:
– KTRC (w tym kontrolę trakcji oraz kontrolę ślizgu i unoszenia się przedniego koła)
– KLCM
– KIBS (z kontrolą przechyłów)
– Sterowanie hamowania silnikiem Kawasaki

Wygodny przełącznik pozwala wybrać jeden z trzech trybów pracy kontroli trakcji. Zapewnia optymalną trakcję podczas jazdy w zależności od nawierzchni, potrzeb i umiejętnościom kierowcy.

KIBS to pierwszy system integrujący komputer sterujący silnikiem z komputerem zarządzającym systemem ABS. KIBS oferuje bardzo precyzyjna prace, biorąc pod uwagę takie dane jak położenie przepustnicy, prędkość motocykla, obroty silnika, ciśnienie w układzie hamulcowym. Rozwiązanie to pozwala zredukować duże spadki ciśnienia hydraulicznego podczas hamowania, stabilizuje proces hamowania i redukuje efekt unoszenia się tylnego kola i utraty jego przyczepności podczas redukcji biegów.

Elektroniczny tempomat jest urządzeniem umożliwiającym zaprogramowanie określonej prędkości jazdy przy użyciu jedno przycisku. Po jego aktywacji, kierowca nie musi już dodawać gazu. Takie rozwiązanie zwiększa komfort jazdy podczas pokonywania długich dystansów.

Nowa wysoka i szeroka szyba w Versysie 1000 oferuje zwiększoną ochronę przed wiatrem. Jest ona bezstopniowo regulowana z siedzenia kierowcy, dzięki czemu może być dostosowana do preferencji kierowcy i warunków na drodze.

Motocykl wyposażony jest w komfortową kanapę z grubszą amortyzacją uretanową, zapewniającą wygodę i umożliwiającą spędzenie długich godzin w siodle. Dla niższych osób przewidziana jest kanapa obniżona o 2cm.

Gniazdo zapalniczki zamontowane jest w standardzie w wygodnym miejscu łatwo dostępnym dla kierowcy.

Nowe reflektory LED oferują znacznie zwiększoną jasność, dzięki czemu oświetlają drogę podczas nocnych przejażdżek, a i sam motocykl jest widoczny z daleka. Versys 1000 ma także ledowe światło tylne i kierunkowskazy.

Nowy kokpit zaawansowanej technologii zapewnia czytelne uzyskanie szerokiej ilości informacji i wygodne przełączanie ustawień Jego wysokiej klasy wygląd to ładny dodatek do wizualnych zalet nowego Versysa. Obrotomierz analogowy jest uzupełniony wysokiej jakości kolorowy ekran TFT LCD.

Zapewnia stabilne hamowanie zapobiegając blokowaniu się kół motocykla.

Poziomy układ amortyzatora „Back-Link” poprawia rozkład masy i wykorzystanie przestrzeni.

Nowe rozwiązanie z podwójną przepustnicą sterowaną przez komputer silnika pozwala zoptymalizować dawkę mieszanki dostarczanej silnikowi. Podczas gdy jedna przepustnica jest kontrolowana przez kierowcę, druga sterowana jest przez ECU. Dzięki takiej kombinacji oddanie mocy jest liniowe i, dzięki wspomaganiu kontroli trakcji, dostosowane do aktualnych możliwości jakie panują na drodze.

Power modes (tryby mocy) pozwalają szybko zmienić poziom mocy oddawanej przez motocykl i dostosować ją do panujących warunków na drodze.

Pozycja pionowa umożliwia łatwe sterowanie maszyną, jednocześnie przyczyniając się do komfortu kierowcy.
17-calowe koła ze stopów lekkich ułatwiają manewrowanie. Nowe opony przyczyniają się do polepszenia parametrów jezdnych.
Kontrolka ECO znajduje się na desce rozdzielczej i wspomaga kierowcę w jeździe ekonomicznej. Komputer monitoruje bardzo wiele parametrów jazdy (m.in. położenie przepustnicy, prędkość, numer wbitego biegu). Kontrolka ECO pojawia się, gdy komputer zinterpretuje styl jazdy jako ekonomiczny (gdy zużycie paliwa jest niskie), co pozwala kierowcy dostosować sposób jazdy, wybór biegu i obrotów do trybu ekonomicznego.
Centralny podnóżek zapewnia stabilne parkowanie pojazdu oraz ułatwia konserwację układu napędowego.
Zmieniony system montażu kufrów, daje możliwość szybkiego zdjęcia lub zamocowania kufrów. Kufry są zaprojektowane tak aby ich wygląd podkreślał sportowy charakter maszyny.
Szeroka kierownica zapewnia doskonałą kontrolę oraz łatwość manewrowania zwłaszcza przy małej prędkości. Jej ustawienie powoduje, że łokcie kierowcy moga być lekko ugięte przy zachowaniu swobodnej, wyprostowanej pozycji jazdy.
21 litrowy zbiornik daje możliwość przejechania ok. 400 km na jednym tankowaniu (zależnie od warunków oraz stylu jazdy).

SPECYFIKACJA

Smarowanie Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa
Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy
Pojemność skokowa silnika 1,043 cm³
Średnica x skok 77 x 56 mm
Stopień sprężania 10.3:1
Układ zaworów 16 zaworów DOHC
Układ paliwowy Wtrysk paliwa: Ø 38 mm x 4
Układ rozruchowy Elektryczny
Sprzęgło Mokre wielotarczowe, manualne
Moc maksymalna 88.2 kW {120 KM} / 9,000 obr./min
Emisja C02 139g/km
Maksymalny moment obrotowy 102 N•m {10.4 kgf•m} / 7,500 obr./min
Przełożenie 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch uszczelniony
Przełożenie podstawowe 1.627 (83/51)
Przełożenie biegu 1 2.692 (35/13)
Przełożenie biegu 2 1.950 (39/20)
Przełożenie biegu 3 1.529 (26/17)
Przełożenie biegu 4 1.304 (30/23)
Przełożenie biegu 5 1.136 (25/22)
Przełożenie biegu 6 0.958 (23/24)
Hamulce przednie Podwójne tarcze pół-pływające, 310 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny, przeciwstawny 4-tłoczkowy
Hamulce tylne Pojedyncza tarcza 250 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednotłoczkowy
Zawieszenie przednie Widelec odwrócony, 43 mm, z bezstopniowym tłumieniem odbicia (po prawej stronie) i regulacją napięcia wstępnego sprężyny
Zawieszenie tylne Bottom-Link poziomy, gazowy amortyzator, z bezstopniowym tłumieniem odbicia i zdalną regulacją napięcia wstępnego sprężyny
Typ ramy Dwururowy, aluminiowy
Ślad 106 mm
Skok zawieszenia, przednie 150 mm
Skok zawieszenia, tylne 152 mm
Opona, przednia 120/70ZR17M/C (58W)
Opona, tylna 180/55ZR17M/C (73W)
Kąt skrętu L/P 34° / 34°
Dł x Szer x Wys 2,270 x 895 x 1,400 mm
Rozstaw osi 1,520 mm
Prześwit pod pojazdem 150 mm
Pojemność zbiornika paliwa 21 litrów
Wysokość siedzenia 840 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku 253 kg

SPORTOWY WYDECH AKRAPOVIC

KUFER CENTRALNY 47L

TORBA WEWNĘTRZNA DO KUFRA

SYSTEM KUFRÓW BOCZNYCH 2x 28L

TORBY WEWNĘTRZNE DO KUFRÓW

FOLIE OCHRONNE NA KUFRY

OBNIŻONE SIEDZENIE -2cm

OSŁONA CHŁODNICY

UCHWYT DO NAWIGACJI

LAMPY PRZECIWMGIELNE

CRASHPADY

SLIDERY PRZEDNIEJ OSI

ZESTAW TANKPADÓW

PASKI NA FELGI